Selasa, Julai 28, 2020

Rahsia Sell Online Reloaded -25/7/2020

Assalamualaikum.... selamat pagi..hari ini nak kongsikan ilmu apa yang diperolehi sewaktu join kelas Funnelevo, Rahsia Sell Online Reloaded.

Kelasm mula jam 9pagi sehingga 5petang. Sebenarnya ini adalah kali pertama aku betul-betul join kelas online. Sebelum ini Mr.Y sahaja yang rajin join kelas-kelas or seminar ini. Jika sebelum PKP kita hadiri kelas dengan pergi ke venue-vanue yang ditetapkan..tapi kali ini kita join melalui internet. Alhamdulillah memudahkan kerja mak sebagai ibu (Mr.Y yang banyak ambil alih kerja hari tu).



Pada pendapat aku, banyak ilmu yang diperolehi antaranya:

  • Sesuatua yang tidak logik pada pandangan kita, mungkin logik pada pandangan seorang guru. Maka itu, jika guru menyuruh untuk melakukan apa-apa, kita sebagai murid, jangan membantah...sebaliknya cuba sebaikbya untuk laksanakan.
  • Buat apa yang Allah suka...Allah akan berikan apa yang kita nak.
  • Trafik tinggi, maka mata yang memandang lebih ramai. lagi ramai yang tahu tentang perniagaan kita,lagi tinggi jualan akan kita lakukan. Ini macam kita naikkan trafik blog lah.
  • Perkara utama dalam meningkatkan jualan atas talian adalah database dan trafik. Apabila kita ada database yang besar, kita boleh wujudkan trafik yang pesat melalui database tersebut.
Maka aku ambil keputusan nak mula mengumpul database. Sejak 2011 niaga online tapi buat database on off...tak istiqamahnya aku. Ya Allah kurniakan sifat istiqamah dalam diri nor aini. 

Itu sahaja perkongsian kali ini.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Sila komen yang baik-baik