Jumaat, Oktober 04, 2019

Kids vs Donut & Arissto earl tea...

Assalamualaikum, nampaknya minggu ini kakak humaira dan sumayyah cuti sekolah agama. Sekolah agama cuti sebab ada peperiksaan Ujian Penilaian Kelas KAFA (UPKK) dan Ujian Penilaian Sekolah Rendah Agama (UPSRA).


Bila kakak-kakak cuti, maka mula lah bosan-bosan kata mereka. Hari itu kami main teka teki menggunakan aplikasi you tube di panasonic smart tv. Memang bising dan happening tak ingat. Ada satu hari kami mian pantun-pantun, alkisah kakak-kakak ada kerja sekolah kena berlatih pantun.


Bebalik kepada cerita donut. Aku ambil cutter shape untuk biskut raya bagi sorang satu. ada 5 kanak-kanak maka ada 5 cutter. Hana, uwai dan syazwan satu talam, manakala humaira dan sumayyah satu talam. Aku hanya minta mereka buat separuh adunan. Lagi separuh aku yang terapkan bentuk donut biasa dan donut ball. Mereka siap buat aku terus goreng dengan harapan waktu mereka makan aku dapat terap lagi separuh adunan. Tapi tak sempat siap, mereka turun ke dapur tanya ada lagi tak...huhuhuhuhuhu...


Nak resepi donut? Resepi donut sama macam resepi doh pau yang aku pernah buat. Dapatkan resepi dekat sini (RESEPI PAU CENDAWAN). Bezanya kali ini aku gandakan kuantiti kepada 2 kali ganda.

#Tips: nak donut lebih lembut setelah masak gunakan minyak zaitun.


Siap donut, aku buat arissto earl tea. maka happy yang amat lah anak-anak...bukan selalu aku rajin buat air manis untuk mereka ni...

Donut tanpa gula untuk mak yang ada kencing manis



1 ulasan:

Sila komen yang baik-baik