Rabu, Ogos 14, 2019

Welcome to Zoo Johor

Assalamualaikum, apa aktiviti cuti sekolah anak-anak anda? Aku dapat permintaan tulus ikhlas hari ini.

Humaira: ummu, jom lah buat aktiviti
Sumayyah: aha, aktiviti macam cuti dulu
Aku: apa aktiviti cuti dulu
Budak2: main water colour, buat topeng, lukis atas kotak bla..bla..bla...
Aku: ummu banyak kerja hari ni, baju belum sidai, baju belum lipat, uwais belum mandi, tempat tidur belum kemas...hurm...tak dapat lah nak tgk awak semua main benda2 tu.
Budak2: ala...bosan lah...

Maka lepas solat zohor, aku ajak mereka main lah. Kesian pulak kan... Mula2 susun kerusi meja makan, dorg banyangkan dorg naik kapal terbang...kapten dia hana khadijah. Lepas tu boleh pulak jadi keretapi. Tetiba humaira kata.."kawan-kawan tengok tu, ada gajah." Terus aku ada idea...buka video melihat haiwan di zoo dekat tv menggunakan aplikasi you tube.

Dalam banyak-banyak video haiwan di zoo, aku tertarik nak tengok video haiwan di Zoo Johor.

Aku screenshot je review #zoojohor yang ada kat Facebook

Hasilnya...nampak lah dorg teruja nak belajar nama-nama haiwan dan pelbagai soalan yang timbul. Maka selesai lawatan ke zoo johor hari ini.

Macam ni lah keadaan mereka saat melawat zoo johor. 

Esok? Esok lah fikir....😂





6 ulasan:

  1. Balasan
    1. Mak terpaksa perah otak bila anak-anak cuti sekolah

      Padam
  2. jadi mak ayah nie memang kreatif tambah bila msuim cuti sekolah nie kan..

    BalasPadam
  3. alamak .. comelnyaa.. kalau sy nak buat kena di rumah takda mak ayah dulu hahaha..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ok..mak ayah xda..sila jalankan operasi..hehehehe...

      Padam

Sila komen yang baik-baik