Isnin, Disember 23, 2019

Budget Planner vs Aplikasi Money tracker


Assalamualaikum hari ini kita share pasal budget planer yang dapat sekali dengan planner syahab 2020 beli dekat shopee.

Baca Juga: 

Teringin nak buku " Orang Terengganu - Asal usul, arus hidup dan arah tuju'


Kenapa suka sangat dengan budget planner ni? Sebab memang laki aku jenis rekod semua perbelanjaan dalam aplikasi money tracker dekat telefon. Bukan perbelanjaan dia sahaja, termasuk perbelanjaan aku. Walaupun dia pergi kursus, apa aku belanja kena laporkan, kerana apa? Kerana tidak mahu belanja yang sia-sia dan dan tirisan wang dimana-mana.

Sekarang kakak hana dan kakak humaira dah pandai baca. Rasanya dah sampai masa kena buat rancangan perbelanjaan  dalam buku. Supaya senang mereka nampak kemana perbelanjaan keluarga. Kita bukan hidup dizaman di mana anak-anak diajar untuk belajar sekolah sahaja dan kewangan biar mak ayah sahaja risau. Kita hidup dizaman anak-anak perlu dididik dengan ilmu kewangan.

Baca Juga:

Buku nota ayah...


Pada aku buku ini amat detail sehingga disediakan satu bahagian belakang yang menunjukan Extra Expense setiap bulan. Manakala setiap bula kita boleh tentukan target berapa simpanan yang kita nak bagi tujuan tertentu. Pada aku target simpanan setiap bulan ini tak termasuk simpanan kecemasan.


Itu sahaja perkongsian aku kali ini. Harap kita semua dapat melakukan perancangan kewangan yang lebih baik dari sebelum ini. Ingat merancang kewangan bukan kedekut atau berkira tetapi kita hendak kehidupan yang lebih teratur dan terjamin.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Sila komen yang baik-baik