Ahad, Disember 15, 2019

Review Ejen ali the movie

Assalamualaikum dan selamat pagi. Hari rabu dua minggu lepas Mr.Y balik dan cakap nak bawa Budak-Budak ikuti game "Dream Vending Town" dekat Quill City Mall. Maka aku risik-risik lah pasal Dream Vending Town ni. Hasil risikan, permainan tersebut hanya available pada hari Jumaat, Sabtu dan ahad.

Tetiba Mr.Y kata jom tengok Ejen Ali The Movie. Apa lagi seronok sangatlah anak-anak. Hari rabu selalunya harga tiket wayang murah sikit. Maka kami booking tiket untuk tujuh orang. Uzayr duduk atas pangku aku, uwais atas abi manakala Auryn atas pangku kak tiara.


Reaksi anak-anak:
Uzayr- Scene awal bermula dengan lawan-lawan. Aksi lawan-lawan dia sama naik tangan dan mulut dengan bunyi 'hiyaa...hiya...hiyaaa..' tapi park bercakap-cakap dia tak layan sangat.
Auryn- bahagian lawan-lawan mulut dia diam je, focus tengok cerita tapi bila keluar scene cakap-cakap, dia ajuk sama cakap-cakap.
Uwais, Hana, Aleeya, Humaira, Syuhada dan Tiara- layan betul, sampai bahagian sedih, humaira siap menitik air mata.

Pendapat aku cerita Ejen Ali The Movie berbaloi sangat kalua nak tengok untuk kali ke-2 di pawangan. Perjalanan cerita yang lebih mendalam dan kisah hidup Ali yang lebih jelas buat peminat siri Ejen Ali. Kalau dalam siri dekat tv kita Nampak Ali seorang Budak yang ada lagak dan agak sombong tapi dalam movie tahap kesombongan dan lagak dia kurang sikit. Sesuai dengan mood yang dibawa iaitu seorang yang merasa diri tak berguna dan rindu seorang anak kepada ibunya. Manakala Alicia pulak dalam siri aku banyangkan dia anak Jeneral, malangnya dalam movie dia ada tiga lagi bapa angkat. Rupanya dia anak angkat jeneral. Seperti biasa selain bergaduh dengan Ali, Alicia juga yang menaikan semangat Ali sangat rasa lemah, walaupun gaya Alicia itu brutal dan slumber saja.

Baca Juga:

Dari segi grafik dia aku tak nak komen banyak tapi yang pasti cantic dan kemas. Lagu mamak maju pun best pada aku walaupun ada beberapa ulasan mengatakan lagu tersebut tak sesuai dan lain-lain. Pendapat masing-masingkan. Secara keselurahan bahagian lagu aku rasa best je semuanya sebab kebanyakan lagu kena pada mood dia.  Itu sahaja review amatur dari aku.

Jangan tak tahu, dah ada parodi lagu mamak maju dekat you tube.


2 ulasan:

  1. macam menarik ejen ali... tengok ramai dah review. tapi belum berkesempatan untuk tonton lagi

    BalasPadam

Sila komen yang baik-baik