Isnin, Disember 16, 2019

Kini lebih mudah untuk ke Lapangan Terbang Subang.

Assalamualaikum. Sepanjang hidup aku, hanya sekali aku pernah naik kapal terbang dari lapangan terbang subang. Selalu aku akan naik dari KLIA2 dan kadang-kadang KLIA1. Sebelum ini aku rasa kalua kena naik kapal terbang dari Lapangan Terbang Subang suatu kesukaran kerana tiada pengankutan awam, kalua ada pun mahal dan keadaan trafik yang tak menentu.


Minggu lepas Mr.Y kena pergi kerja ke Langkawi dan tiket kapal terbang suruh naik di Lapangan Terbang Subang. Bila dia balik aku tanya macamana pergi Airport hari tu, senang ke tak? Naik grab terus ke air port katanya. Tapi dia kata balik naik Train Skypart Link. Aik...apa dia skypark link train pulak ini.

Skypark Link Train adalah keretapi yang menghubungkan Skypark Terminal Airport, bagi pengguna yang menggunakan laluan KLSentral -  Subang Jaya - Terminal Skypark. Ianya lebih menjimatkan masa dan kewangan selain selesa dengan 30 trip perjalanan sehari. Masa yang diambil lebih kurang 60minit.


Mesti ada yang tertanya-tanya nak naik kat mana dan nak beli tiket dimana. Oleh kerana perkhidmatan ini dikendalikan oleh KTMB, maka laluan yang digunakan adalah laluan KTM komuter Pelabuhan Klang. Walau bagaimana pun trek laluan akan bercabang menuju ke Lapangan Terbang Subang selepas perhentian Subang Jaya. Dekat mana nak beli tiket? Mana lagi kalua bukan kaunter tiket KTM dekat Kl-Sentral.
Harga yang dikenakan murah, paling mahal pun RM11 untuk sehari dari KL Sentral. 



2 ulasan:

Sila komen yang baik-baik