>

Follow Media Sosial

 Add Me  Follow Me  Follow Me  Follow Me
Klook.com

Rabu, November 20, 2019

Kesenian & Kebudayaan Islam 2019 - Tadika Islam MAIWP

Pada 7/11/2019 telah berlangsung festival kesenian & kebudayaan islam 2019 anjuran Tadika Islam MAIWP di Dewan Utama Masjid Saidina Othman, Cheras. 
Banner depan pintu masuk masjid
Sebenarnya kami sampai agak lambat ke majlis tersebut iaitu hana dah nak habis persembahan. Kisahnya dalam group whatsapp dapat info persembahan sekolah hana iaitu Tadika Islam Tengkiu Ampuan Jemaah adalah nombor 6 dan majlis bermula sekitar jam 9. Bila dah macam tu dalam jam 9.15 pagi kami pun gerak dari rumah. Sampai-sampai dengar lagu nasyid Buat mu Ibu dah berkemundang.


Selesai persembahan kami curi hana sekejab untuk ambik gambar. Abi tak sempat tengok pun persembahan hana. Tapi alhamdulillah ada rakan-rakan ibu bapa yang rakam persembahan mereka.


Sempat jugak snap gambar saat-saat akhir.

Lirik Lagu Buatmu Ibu – Aeman

Ibu bergenang airmataku
Terbayang wajahmu yang redup sayu
Kudusnya kasih yang engkau hamparkan
Bagaikan laut yang tak bertepian

Biarpun kepahitan telah engkau rasakan
Tidak pun kau merasa jemu
Mengasuh dan mendidik kami semua anakmu
Dari kecil hingga dewasa


Hidupmu kau korbankan
Biarpun dirimu telah terkorban
Tak dapat ku balasi
Akan semua ini
Semoga Tuhan memberkati kehidupanmu ibu

Ibu kau ampunilah dosaku
Andainya pernah menghiris hatimu
Restumu yang amat aku harapkan
Kerana di situ letak syurgaku

Tabahnya melayani kenakalan anakmu
Mengajarku erti kesabaran
Kau bagai pelita di kala aku kegelapan
Menyuluh jalan kehidupan

Kasih sayangmu sungguh bernilai
Itulah harta yang kau berikan

Ibu kau ampunilah dosaku
Andainya pernah menghiris hatimu
Restumu yang amat aku harapkan
Kerana di situ letaknya syurgaku

Tabahnya melayani kenakalan anakmu
Mengajarku erti kesabaran
Kau bagai pelita di kala aku kegelapan
Menyuluh jalan kehidupan

Kasihanilah Tuhan
Ibu yang telah melahirkan diriku
Bagaikan kasih ibu sewaktu kecilku
Moga bahagia ibu di dunia dan di akhirat sana
Moga bahagia ibu di dunia dan di akhirat sana

3 ulasan:

  1. singgah pagi rabu
    follow back

    BalasPadam
  2. pergi juga hari tu..sekolah ni la sama lagu dengan sek anak Tadika Sumayyah Danau Lumayan tu...hihi..apapon seronok tengok anak2 buat persembahan..

    BalasPadam

Sila komen yang baik-baik