Selasa, September 29, 2020

Hampir sebulan.. facebook block link blog dan instagram tak dapat komen atau like...

 Assalamualaikum dan salam lunch semua...kecewakan apabila usaha macam-macam buat tapi masih tak selesai masalahnya.

Hampir sebulan aku tak dapat share link blog dekat Facebook sebab dikatakan ia sebagai SPAM. Pelbagai cara dan panduan dan tutorial aku ikut tapi masih tak selesai...dalam masa sama aku hanya mampu letak gambar sahaja dekat instagram. Nak komen atau nak like tak dapat. Aku perasan semua ini terjadi apabila aku lulus adsense hari itu. Selepas tukar domain, kena apply adsense baru...Alhamdulilah setelah hampir 2 bulan mohon adsense pun lulus.

Masalah bila adsense lulus aku perasan beberapa hari kemudian aku tak dapat share link blog dekat facebook. Sedey wei...

Ada rakan-rakan blogger pernah alami benda ini tak..kalau ada boleh sare macam mana nak selesaikan.... Job dapat pun kena reject sebab dia nak share post dekat media sosial...dah tu aku nak share macam mana kalau facebook dan insta block link aku... job lak ada due date... Menangis tepi bucu katil pun tak guna...

Terima kasih saya dahulukan pada yang sudi membantu....




4 ulasan:

  1. ni mcm sama dgn kes mama.. cuba try ni kot2 boleh membantu

    http://www.mamapipie.com/2019/12/link-blog-mamapipie-sudah-unblock-dari.html

    BalasPadam
    Balasan
    1. tq mamapp...kita dah tiru sebiji sebulat ayat mamapp beberapa hari lps tukar nama blog dan link je...tp mcm tak ada respond dr facebook or insta je...tak apa..mungkin lambat sikit...

      Padam
  2. semoga dipermudahkan.. ramai juga rakan2 blog menghadapi situasi yg sama mcm akak.. sy pun x tau mcm mana nak bantu T-T

    BalasPadam
  3. Saya pn dh kena blok sejak akhir tahun lepas...hntr mesej ke fb dan insta mmg mcm takde respon pun.padahal tak pernah share lagi di fb....pasrah je lah skrg harap trafik dari google je.sedih juga

    BalasPadam

Sila komen yang baik-baik