Sabtu, Oktober 03, 2020

Macam mana aku dapatkan tiket G2G animal garden murah


Posting kali ini adalah sebagai panduan kepada yang teringin nak bawa anak jalan-jalan tapi ada kekangan kewangan atau ingin menjimatkan wang dengan cara bijak. Kita berjimat tapi kegembiraan anak-anak tetap menjadi keutamaan. 

Pada awal aku tinjau harga tiket masuk ke G2G Animal Garden di Web Site nya, berikut adalah harga tiket iaitu RM20 Dewasa dan RM15 Kanak-kanak, bagi kanak-kanak bawah 90cm, masuk adalah percuma. Maka bagi kami sekeluarga yang ada 2 dewasa dan 3 kanak-kanak memerlukan tiket jumlah yang perlu kami bayar adalah RM85. Uzayr tak kena tiket kerana tak cukup ketinggian.

Aku tinjau lagi ada tak yang buat tawaran tiket lebih murah atau ada apa-apa pakej yang sesuai untuk kami semua. Sekali terjumpa Web TripCarte, dia ada family pakej RM48.80 untuk 2 dewasa dan satu kanak-kanak dan diskaun pembelian secara atas talian bagi tiket kanak-kanak adalah pada harga RM14.10. Maka aku hanya perlu beli 2 tiket tambahan bagi kanak-kanak dengan harga RM28.20. Jumlah yang aku perlu bayar sekarang adalah RM77. 

Maka aku usul pada Mr.Y ok tak harga tersebut, kata Mr.Y adakah ada cashback kalau aku beli itu. Ohhh...kita kena tengok ada cashback tak, buka aplikasi shopback, taip tripcarte.. YES!!! ada 5% cashback. Tapi cash back akan dapat 90 hari selepas pembelian berjaya dilakukan. Tak kisah lah, ada lah juga sikit walaupun tak banyak.

Ini adalah cashback dari shopback yang akan aku dapat hasil pembelian tiket G2G Animal Garden. Kod rujukan bagi shopback aku adalah OEjnGNE6bab. Atau klik link ini https://app.shopback.com/OEjnGNE6bab 

Oleh kerana ini adalah pertama aku buat pendaftaran dan pembelian dari Tripcarte, maka aku dapat lah reward dalam bentuk point. apabila cukup 500 point, maka kita dapat RM15 OFF.  

Seterusnya, aku pun buat segala jenis pembelian tiket, waktu nak bayar dia kata ada diskaun 31% bagi pembelian melebihi RM60 menggunakan Grab Pay Kredit. Kiranya aku akan dapat potongan dalam RM20. apa lagi terus lah bayar guna GRAB Pay. maka hasil aku hanya Perlu bayar RM57.

Ini adalah resit pembayaran menggunakan GrabPay. Waktu ini aku dapat diskaun kerana ada Intensif Penjana. Intensif ini berakhir 30 September 2020. Kalau beli sekarang, masih akan dapat Grab Point.

Bila kakak aku tahu yang kami nak ke G2G animal garden, dia pun sama nak bawa keluarga ke sana...makanya  dia suruh kita beli tiket untuk dia dan keluarga. Waktu nak beli untuk dia, point aku dah cecah 500, maka aku terus guna dan dapat diskaun RM15. Tapi aku tetap minta aku bayar harga penuh dekat aku. Kira aku dapat balik lah RM15. Dari RM57 aku tolak dengan RM15, maka harga sebenar yang aku bayar untuk kami sekeluarga adalah RM32. Kelebihan bila buat pembayaran menggunakan Grab pay, kita akan dapat point juga. 

Secara ringkas aku guna 2 aplikasi dalam pembelian kali ini....iaitu SHOPBACK & GRAB... tripcarte tak ada mobile apps, maka kamu akan dibawa terus ke web Tripcarte dalam aplikasi ShopBack.

Itu sahaja perkongsian kali ini. Harap anda semua fahamlah apa yang aku sampaikan...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Sila komen yang baik-baik