Ahad, Mac 15, 2020

Rumah setingkat 5 Bilik

Assalamualaikum dan salam semua. Antara perkara yang menjadi perbualan kami suami isteri adalah pasal hartanah. Beberapa tahun lepas kami setuju yang kami suka rumah setingkat dan ada 5 bilik untuk setiap anak seterusnya, aku buat permintaan ada laman di tengah rumah untuk aktiviti barbeque keluarga. Kenapa nak laman kat tengah rumah, supaya yang wanita dalam rumah boleh buka aurat lah. Rupanya ada pelan rumah seperti yang kami inginkan iaitu Pelan Rumah Banglo 1 Tingkat 

Rekaan rumah banglo setingkat ini berkonsepkan alam semula jadi di dalam rumah.
  1. Rekaan rumah ini adalah setiap ruang di dalam rumah disambungkan antara satu sama lain dan bertumpukan pada elemen alam semula jadi di dalam rumah ini iaitu open courtyard.
  2. Rekaan open courtyard ini adalah terbuka dan hanya boleh dinikmati oleh pengguna di dalam rumah itu sahaja.
  3. Rekaan landskap courtyard itu terletak kepada cita rasa pengguna. Kemasan luaran rekaan ini bertemakan minimalis dengan minimalkan pengunaan corak dan coping.
  4. Disertakan juga rekaan 'light shelf' pada tingkap untuk melantunkan cahaya semula jadi luar masuk ke dalam ruang tertentu di dalam rumah ini.
  5. Dengan keluasan 5221 kaki²,rekaan banglo setingkat ini mempunyai 5 bilik tidur dan 4 bilik air.Rekaan ini sesuai di mana-mana sahaja lokasi tanah yang berbentuk segi empat sama tidak kira di bandar mahupun di desa.


Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Sila komen yang baik-baik