Isnin, Mei 17, 2021

Bila SABASUN dibuka di Kampong Baru, maka....


 Assalamualaikum dan salam semua. Jika anda adalah rakyat terengganu atau pernah menetap di terengganu, maka bukan suatu yang asing bila kata nak membeli di SABASUN. Aku sendiri bila dengar khabar-khabar angin yang Sabasun nak buka dekat Kg. Baru teruja semacam. 


Apa yang bestnya sabasun pada aku, dia ada produk orang-orang kampung, produk-produk keluaran muslim dan yang best lagi harga dia murah. Aku borak-borak lah dengan Mr.Y kenapa Dato' Ahmad Zaki bagi Sabasun buka dekat bangunan legasi itu, bukan Giant, Aeon, Tesco atau mydin ke. Jawapan Mr.Y sebab Kg.Baru adalah kawasan melayu dan diwartakan (dalam apa ntah aku pun lupa) bahawa orang selain bangsa melayu tidak boleh berniaga disini. Aku tanya lagi banyak je peniaga melayu yang lain, apasal pilih sabasun? Jawapan dia lagi Sebeb Dato'  Ahmad Zaki, orang terengganu dan Sabasun dari terengganu, milik orang terengganu. hahaha....reason yang Mr.Y bagi saja nak kenakan aku je... Sebab sebenar anda boleh baca kisah kejayaan Sabasun. Dengan tredmart HyperRuncit....bukan HyperMarket ye...

Itu saja kisah Sabasun dan aku...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Sila komen yang baik-baik