Isnin, Ogos 15, 2016

Nasib baik belum terminate insurans....

Assalmualaikum dan selamat pagi. Sudah lama rasa ingin berkongsi cerita ini. Alhamdulillah subuh kali ini berkesempatan untuk tunaikan hasrat hati. Ini adalah kisah benar dan banyak iktibar serta pengajaran.

Pada awal  tahun 2016 (rasanya dalam bulan dua) cikgu z mengambil polisi insurans takaful ikhlas dari Mr.Y. Menjelang bulan mei, cikgu z berhajat untuk terminate polisi insurans yang diambil oleh kerana masalah yang tak dapat diceritakan disini. Pertengahan bulan mei, cikgu z merasa sakit perut dan hanya mengandaikan bahawa beliau hanya terkena gastrik. Maka ubat gastrik diambil, tetapi kesakitan tidak hilang sehingga berhari-hari. Setelah hampir seminggu, baru cikgu z dapat keluar kebandar sibu dan terus menuju ke hospital rejang untuk dapatkan rawatan. Sampai disana beliau terus dilakukan pemeriksaan dan hasilnya kena masuk wad. Hasil pemeriksaan doktor cikgu z bukan sakit perut akibat gastrik tetapi akibat ulser perut. Cuba bayanngkan, jika terkena ulser dimulut kita dah merasa sakit, apatah lagi jika ulser diperut. Setelah 5 hari 4 malam berada dihospital, cikgu z dibenarkan pulang dan mengambil keputusan untuk balik ke kl dan berehat disana. Ye lah disana lebih mudah kerana ada ibu ayah dah sanak saudara. Nak dijadikan kisah sampai di KL, sakit perut cikgu z kembali lagi, kali ini cikgu z dimasukkan ke hospital pantai dan berada di sana selama lebih kurang 3malam 4hari. Alhamdulillah cikgu z belum sempat terminate polisi insurans, maka segala perbelanjaan hospital dibayar berdasarkan polisi insurannya.

Agak-agak anda berapa kos perubatan yang perlu cikgu zda tanggung jika tidak memiliki polisi insuran? Kos perbelanjaan perubatan yang perlu dibayar adalah RM bebelas ribu. Besarkan perbelanjaan perubatan zaman kini.

Selepas peristiwa itu, cikgu z tdak berhajat sudah untuk terminate polisi insuran yang diambil. Malahan dia promote lagi dekat kawan-kawan yang belum mengambil insuran, malahan yang dah ambil pun di promote. Kerana agen insurans ini bagus....





Anda Mungkin Berminat dengan....

Follow by Email