Khamis, April 21, 2016

Petua mengikat dan memikat suami

Assalamualaikum, Ramai yang mencari petua-petua kebahagian rumah tangga, petua memikat hati suami dan sebagainya. Ada yang sanggup belajar buat nasi kangkang, yang tak pernah jumpa bomoh jumpa bomoh nak minta azimat pemikat, ada yang jumpa ustaz mintak air penawar. Buat susah-susah je nak pikat dan ikat suami dengan nasi kangkang, air jampi, jumpa bomoh. Hakikatnya sebelum memikat hati suami kepada kita, kita perlu pastikan bahawa hati suami tersebut terikat dengan penciptanya. Bagaimana nak memastikan hati suami telah terikat dengan penciptanya. Ada dua cara mudah iaitu:

1: Kawal zikir suami- berapa bilangan zikir yang suami kita lafazkan setiap hari, Banyak kelebihan zikir dalam mengawal emosi, Ritma sebutan juga mempengaruhi minda dan perasaan yang melafazkannya. Secara tidak langsung emosi amarah dan nafsu suami dapat dikawal.Seterusnya segala tindakan dan fikiran adalah waras dan tenang. Cuba anda tanya kepada suami anda
.
"Bang, dah berapa zikir hari ni?" 

2: Kawal solat berjemaah suami di surau atau masjid- kerana apabila seorang suami yang sering solat berjemaah di surau atau masjid atau mana-mana tempat secara berjemaah maka, dia akan berkira-kira untuk membuat perkara tak elok. Salah satu sebeb jika tidak takut atau malu kepada Allah, dia akan merasa risau dan bimbang jika ada ahli masyarakat melihatnya.


Sumber: seminar kepimpinan & kekeluargaan islam 2016, 21 april 2016

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Sila komen yang baik-baik

Anda Mungkin Berminat dengan....

Follow by Email