Ahad, Julai 21, 2019

Kisah Kopi Latte Arissto di Sulaiman Street, Kg. Baru

Post sebelum ini aku dah cerita pasal kami keluarga Mohd Yusof Tukang Jahit buat family gathering dekat Restoran Sulaiman Street. Salah satu benda yang menarik perhatian kami suami isteri adalah, 2 set mesin kopi arissto dan kotak-kotak kapsul aristo yang berada dibelakang kaunter air.



Maka, dengan penuh keterujaan aku tanya pasal kopi arissto seperti orang tak tahu apa-apa. Anisah kata, "Aini, awak interview dia pasal kopi arissto ke?" Aku jawab, "ye saya tanya dia, dia jual secawan kopi arissto Rm5.50, untung awak ambik dah kat rumah."

Bila aku kembali ke meja, Mr.Y tanya apa aku tanya dekat kaunter air. Ada order air tambahan ke? Aku kata aku tak order lain pun, cuma tanya pasal Arissto kat kaunter tu. Maka aku cakap lah macam ni, "Sayang try lah order kopi arissto tu satu, cuba rasa sedap tak dia buat." Mendengar permintaan isteri, si suami pun pergi lah order. Bila Mr.Y kembali ke meja, "sayang order kopi apa?" Jawapan dia...

"Saya order hot latte, dia guna kapsul kopi amico, saya mintak dia guna susu tepung dan syrup. Harga rm4.90."

Nampak tak punya demand Mr.Y, boleh dia bagitahu orang tu dia tak nak susu tepung. Sebab itu kata service staf 5star, customer always right. Hasil yang didapati...memang sedap lah latte. Terbaik kopi latte nya.

Nampak tak mesin dan kotak kapsul arissto.

Berbaloi kan kalau buat niaga. Sewa sebulan rm1, beli kapsul kopi dalam 1.70 satu, so kira susu, air, letrik dan syrup dalam rm 0.30 lah kan. Kira kos kasar untuk secawan latte dalam rm2.00 Dia jual kopi latte RM4.90.. maka untung RM 2.90. Kira dia jual secawan kopi dah dapat bayar sewa sebulan. Siap lebih rm1.90 lagi. Itu seorang yang order. Kalau kedai makan mesti lebih dari seorang peminat kopi datang. Maka bertambah untung lagi.

Kalau berminat,tekan je link kat bawah ni..
www.wasap.my/MesinArissto

#hantukopi
#MesinKopiPremium

1 ulasan:

  1. sedapnya kopii! btw saya follow sini ye #69 mind followback ye if free :D

    BalasPadam

Sila komen yang baik-baik