Sabtu, Januari 13, 2018

Bajet 2018 - Bonus Guru KAFA

Assalamualaikum...ramai guru KAFA yang trnanti nanti dan tertanya tanya bila bonus yang diwar warkan oleh PM dalam Bajet 2018 akan masuk memandangkan semua penjawat awam telah terima bahagian masing-masing pada 8 januari lepas. Ok saya copykan pesanan whatsapp yang diterima daripada Penyelia kami.

Seperti mana yang diwar-warkan dalam bajet 2018 dahulu, bahawa Guru KAFA bakal menerima RM1,500 bantuan khas 'One-Off". Sebanyak RM1,000 akan diterima pada awal januari 2018, manakala bakinya RM500 akan diterima ketika menjelang Hari Raya Aidilfitri nanti.
Bagi penjawat awam lain ianya telah diterima pada 8/1/2018 lalu seperti mana yang telah dimaklumkan oleh PM dalam media sosial baru-baru ini. Ramai Guru KAFA melahirkan rasa duka cita kerana belum menerima bonus khas tersebut sepertimana penjawat awam yang lain pada tarikh tersebut.
Bagi menjawab persoalan ini, dimaklumkan dari sumber yang kami terima bahawa :
"Tindakan pembayaran bonus khas ini dilakukan terus oleh pihak JAKIM sendiri bagi seluruh SAR/KAFA di Malaysia ini. Difahamkan bayaran ini akan dilakukan secara berperingkat mengikut negeri."
Diharapkan semua guru KAFA bersabar, Insya Allah akan dapat dalam masa yang terdekat ini.

3 ulasan:

  1. mcm selalu laa..guru2 kafa d ank tirikn..tunggu bonus mcm tunggu buah yg x gugur..dh nk hujung bln dhh..apa pon x dak..

    BalasPadam
  2. Salam nak tanya.....dah ade ke bonus guru kafa

    BalasPadam

Sila komen yang baik-baik