Sabtu, Februari 18, 2017

Tempat Makan Sibu : YS Cafe

Mula-mula makan nasi arab dengan housemate masa kerja dekat KL. Sanggup kami ke cyberjaya sebab nak makan nasi arab yang dikatakan enak serta lazat oleh ramai orang. Beli nasi arab untuk berbuka. Sekali tengok, banyaknya nasi dia. Kami beli sebungkus kongsi dua orang. Lepas itu balik kampung ayah pun duduk bercerita pasal nasi arab mandi. 

Setelah pindah sibu, setiap kali rasa nak makan nasi arab kami tunggu peluang balik KL untuk makan. Satu kali kami jalan-jalan jumpa orang jual paket nasi arab, apa lagi beli lah beberapa paket. Dapat masak kat rumah beberapa kali. 

Tapi sekarang tak risau lagi nak makan nasi arab sebab kami tahu dah mana nak cari di sibu. Nasi arab dia memang sedap dan memenuhi selera kami sekeluarga. Dekat mana lagi kalau bukan YS Cafe.

Ada satu kali Mr.Y bawak balik nasi arab dari YS Cafe untuk kami dirumah makan. Kakak humaira suka sangat sampai berlaku dialog lebih kurang macam ini lah~

Humaira: Ummu tahu buat nasi macam ni tak?
Ummu: Tak tahu kakak
Humaira: Jangan cakap tak tahu, ummu kena cuba buat dulu.
Ummu: Ummu nak cuba macam mana, tak ada resepi.
Humaira: Kalau tak ada, ummu tanyalah orang kedai macam mana resepi.
Ummu: ok kakak.
Humaira: Ummu cuba tahu.Dah buat nanti kakak rasa sedap ke tak. 

Haa...nampak tak bertapa sukanya kakak humaira dengan nasi arab dari YS Cafe. Tapi sampai hari ini ummu masih belum buat lagi. Selain nasi arab, ada banyak menu lain lagi antara yang sedap adalah aiskrim gula apong.

Dekat bawah saya sertakan alamat dan waktu operasi.

Alamat
Lorong Kampung Nangka 8A, Sibu 96000

Business hour
Tuesday-saturday  (7.30 am - 5.00 pm)
Sunday (7.00am - 3.00pm)

 
Ini waktu lunch weekend, seronok kakak humaira dan kakak hana makan aiskrim gula apong. Yang berdiri gambar bawah adalah anak tuan kedai atau merangkap bekas pelajar praktikal Mr.Y



Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Sila komen yang baik-baik

Teman Blogger