Selasa, November 22, 2016

Topeng Muka Vs Anak-Anak

Assalamualaikum dan selamat petang....

Hari ini kami buat aktiviti diy topeng kertas.

Ummu: Kakak nak binatang apa?
Humaira: kakak nak butterfly.
Ummu: Hana?
Hana: hana nak monkey
ummu: abis tue lion ni siapa nak pakai?
Humaira: abi
Ummu: kenapa abi?
Humaira: lion untuk abi, sebab abi garang. monkey untuk hana sebab fia mintak. Panda untuk uwais sebab mata adik kan bulat. buterfly untuk kakak dengan ummu, sebab kitakan cantik.

lepas tue saja nak test kakak, kalau ummu nak buat topeng untuk nenek, binatang apa yang sesuai? kakak jawab kanggaru. Mula lah ummu pelik kenapa nenek jadi kanggaru.

Ummu: kenapa nenek jadi kanggaru?
Humaira: kanggarukan kat depan dia ada anak. nenek kan sayang anak2. nenek suka budak2... nenek bagi makan. lagi pun kanggaru muka dia baik, tak nampak marah pun bawak anak dia. Ummu kalau kakak mintam dukung, asyik cakap berat je...

ok..ini menyentuh perasaan...bukan x nak dukung kakak tp kakak lg berat dari beras 10kg. hahahah..

Kasih ibu, kakak humaira tahun ni baru dua kali jupe nenek tetapi dah merasa dan faham perasaan seorang ibu. itulah keikhlasan dan ketulusan kasih sayang ibu. walaupun jauh kasih tetap terasa.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Sila komen yang baik-baik

Teman Blogger