Ahad, Mac 20, 2016

Memo 20 Mac 2016

Assalamualaikum dan selamat pagi,

Pagi ni bangun tidur, selepas solat subuh terus hidupkan komputer riba. Maka buat penghantaran photobook dan aktifkan pelbagai kupon-kupon yang perlu. Tetiba Mr.Y datang pun buka komputer ribanya, seterusnya dia buka video sidang media pelancaran buku DAO iaitu "Mudahnya Berniaga dari 0 menjadi jutawan".

Antara point dari sidang media yang dapat share ialah:


  1. Jangan berniaga dengan niat nak menjadi kaya.Berniaga dengan niat untuk membantu yang lain.
  2. Dapatkan perjalanan perniagaan, apabila dia jelas dengan perniagaan yang nak dijalankan maka dia akan lebih mudah untuk berjaya.
  3. Kenapa seseorang yang sanggup membuat sesuatu risiko, sebab dia telah buat persediaan, mereka dah ada ilmu. maka seorang yang nak jadi usahawan perlu ilmu.Persediaan akan mengurangkan risiko.
  4. Orang berjaya adalah orang yang ada level certainty tertinggi...mereka nampak apa yang nak dicapai.
  5. Displin perlu untuk berjaya...tak mudah nak displin jika tiada logistik yang betul, environment yang betul. 
  6. Solat adalah kunci kepada kejayaan dan kejayaan adalah berlapis-lapis.
Ini antara tips yang dishare oleh DAO... 

Alhamdulillah, memang betul kata DAO, duit pertama yang masuk dalam perniagaan akan membuat kita lebih bersemangat untuk membuat lebih banyak duit. Kami mula buat perniagaan online bulan pertama melalui alam perkahwinan. Customer pertama adalah adik sendiri selain diri sendiri, design photomug. Ye lah diri sendiri sebagai customer tak masuk duit, adik sebagai customer masuk duit..saya guna base sebagai affiliate. setahun selepas tu kami ambik langkah berani pegi kepada dropshiper... masuk tahun ke-3 kami register company dan jadi business partner.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Sila komen yang baik-baik

Anda Mungkin Berminat dengan....

Follow by Email