Ahad, Februari 21, 2016

Selipar buruk itu

Salam hujung minggu... apa agaknya menu hujung minggu kawan-kawan. Hari ini Mr.Y belanja makan luar. Alhamdulillah, rezeki hujung minggu. Ok berbalik topik pasal selipar buruk.

Sering kali terjadi situasi aku ditegur kerana pakai selipar buruk. Ye lah dah bertahun tak tukar-tukar selipar.
Selipar itu nampak buruk...selipar itu nampak lama...selipar itu nampak makcik-makcik.

Tahukah anda? Selipar buruk ini lah yang banyak menabur jasa kepada kakiku yang comel.

Jasa saat mengandung
Pada peringkat awal mengandung hana khadijah, hampir setiap malam akan mintak Mr.Y urut belakang. Atas pinggul dan belakang rasa sakit selalu. Beberapa hari sebelum raya kami ke plaza low yat nak baiki telefon. Dalam perjalanan nak pergi parking nampak ada satu kedai selipar, MY FOOT. Mula-mula tengok, mak ai mahal nya harga. Mr.Y buat test kestabilan, terbukti Mr.Y tak jatuh apabila pakai selipar MY FOOT. Tapi walaupun macam tu, tak berharap pun Mr.Y akan beli sebab harga yang mahal pada aku. Tapi Mr.Y suruh cuba dan dibelinya dengan harga RM199.00. Ini lah selipar paling mahal aku pernah pakai. Kalau dialog bapak aku suatu ketika dahulu, 'beli seratus lebih untuk letak dekat kaki je.'(ini bila kami adik beradik beli hadiah untuk cik selipar harga seratus lebih tapi dia kami beli t-shirt pagoda...hehehe...bukan pilih kasih tapi memang bapak kami suka t-shirt pagoda.)

Ok, selipar baru dah dapat. Malamnya kita cuba dekat jalan TAR. wow!!! Berjalan 3jam lebih langsung tak rasa sakit kaki. Balik rumah boleh dukung kakak humaira lagi. Semenjak itu, aku dah tak perlu minta Mr.Y untuk urut belakang dan kaki setiap malam lagi.

Jasa saat mengajar kelas KAFA
Kelas KAFA ada 3jam 3hari seminggu. Bukan setiap masa akan duduk terutama kalau mengajar budak tahun dua dan tiga. Kadang sampai abis kelas berdiri je. Sakit kaki dan belakang sendiri ingat lah. Tak kisah lah mengandung atau tak. Tetap akan rasa sakit belakang.

Jasa saat anak mengamuk nak berdukung.
Budak kalau umur bawah 4 tahun memang akan minta di dukung walaupun tak kerap terutama kalau mereka mengantuk. Hujung minggu kami akan keluar sekeluarga untuk cari barang keperluan atau menghabiskan masa bersama. Saat itu humaira baru 2tahun lebih tapi beratnya hampir 15kg. Oleh kerana aku dah dukung hana khadijah, maka terpaksa Mr.Y dukung si kakak kalau dia mengantuk. Setiap kali lepas dukung humaira, Mr.Y akan minta diurut belakang. Ok, sekali lagi kami mengunjungi kedai MY FOOT. kali ini kami beli 2 pasang satu untuk Mr.Y, satu untuk mak kg.baru. aku? Tak beli baru pun, hanya tambah tapak. Ok lah, dari tak ada apa.

Jasa saat bercuti.
Apabila kita bercuti bersama keluarga pasti inginkan keseronokkan. Cuba banyangkan kalau bercuti, banyak berjalan, anak penat kita pun penat. Maka anak kecil selalu nak di dukung. Bila penat dan anak mengamuk maka kita boleh naik angin tapi dengan selipar buruk itu lah kami merasai keseronokan bercuti di langkawi. Bayang terpaksa dukung anak sepanjang beratur untuk naik kabel car. Ipar duai dah merungut sakit belakang dukung anak kecil. Alhamdulillah kami buat tindakkan bijak melabur kan wang untuk selipar ini.

Selipar buruk itu dah berusia 3tahun lebih dan aku masih belum terasa nak tukar kepada yang baru.

Ini dikatakan alah membeli, menang memakai.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Sila komen yang baik-baik

Anda Mungkin Berminat dengan....

Follow by Email