Jumaat, Januari 29, 2016

Takaful Ikhlas bersama keluarga Yamanaimy

Asalamualaikum...kali ni nak cerita apa yang kami sekeluarga lakukan pada 27/01/2016...mula-mula buat pasport, kemudian ikut Mr.Y belajar takaful dan last skali cari barang dapur.

Pasport antarabangsa

Oleh kerana uwais baru beberapa bulan dan hana baru 2 tahun...pasti sukar nak ambik gambar pasport dekat pejabat imegresen, maka untuk elak semua masalah tue aku decide nak photoshoot sdr gambo pasport...

Tapi siapa sangka nak ambik gambo kakak pun susah...ye lah humaira baru 4 tahun. Sampai org imegresen suruh kitaorg ambik gambar kat luar & datang balik. Kitaorg ckp bilanya nak dtg lg. Maka..cuba dan terus cuba...akhirnya dapat walaupun tak secun mana...

Nak tunggu pasport siap sejam, sambil2 menunggu anak2 layan game & video...waktu nak ambik ada seorang perempuan cina tanya ktorg sejak bila humaira & hana mula pakai tudung. Ktorg bgtaw lah seawal usia 1tahun ktorg dh ajar pakai tudung.



Meeting takaful abi

Plan asal siap pasport aku & anak2 balik rumah...tapi apakanbdaya pasport siap jam 12tghhari, cun2 time Mr.y ada kelas takaful. Apa lagi semua skali di angkut ke meeting. Meeting pulak buat dlam restoran kasturi... 

Usai makan, humaira keluarkan buku dari beg untuk baca...abis waktu sekolah, kak wani bawak anak dia yang nama damia datang skali. Adalah kawan untuk humaira & hana.
Alhamdulillah sepanjang abi kerja, anak-anak tak mengacau mana.


Giant sibu...

Ok dah petang, anak2 dah ngantuk, mula nak tunjuk ragam. Tapi barang dapur tak beli lagi... apa nak masak kalau tak beli kan... pujuk ajak masuk giant...masuk je hlg ngantok tgk patung2 banyak...
Itu je lah kisah kami hari tersebut.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Sila komen yang baik-baik

Anda Mungkin Berminat dengan....

Follow by Email