Rabu, Ogos 08, 2012

MemBAINATkan ceta DRAGON BALL

Watak-watak DRAGON BALL yang dikenali ramai...
Inilah DRAGON BALL yang dicari-cari oleh goku dan rakan-rakan..
Mr. Satan
Sekarang ini musim giler tengok dragon ball dah kembali. Masih kukuh dalam inngatan, sewaktu zaman kanak-kanak begitu semangat bangun pagi sabtu dan ahad untuk tengok animasi nie. Lepas tue kalu main pun siap ada bunyi KAME HAME HAAAA....!!! Ambik ko...

Beberapa hari lepas layan DRAGON BALL Z ni denan Mr.Y. Ala yang ada kemunculan mamat bernama Mr. Satan...Episod yang kami layan adalah episod dimana GOKU minta power dari penduduk bumi untuk lawan MAA JI BU... Tapi amat malang bila GOKU dan Bezita mintak penduduk bumi angkat tangan...skit jer yang percaya. Maka power yang didapati pun skit lah... Pastu Mr.Satan pun bersuara dan mengakui bahwa dia tengah berlawan dengan MAA JI BUU... wah skejab jer bertambah power.. tak sangka lagi ramai yang percaya kepada Mr.Satan walaupun apa yang cakapkan adalah penipuan semata-mata...

Tetiba Mr.Y bersuara...apa yang awak dapat bainat kan drp cerita dragon ball nie... Pergh!!! apa ek...
 "huhuhu... Mr. Satan tipu." kesimpulanya jika dibainatkan kedalam kehidupan kita hari ini... adalah, berita palsu lebih dipercayai daripada kebenaran. Mr.Satan tak berlawan dengan maa ji buu tapi dia mengakui inya, penduduk bumi yang tak nampak apa yang berlaku, hanya mendengar suara terus yakin dan percaya kepada kenyataan Mr.Satan...KESIANNNN....

Kini maklumat dan segala berita amat mudah kita perolehi hanya dengan memetik jari kepada papan yang tidak bernyawa. setiap berita yang disebarkn di internet tidak semestinya benar dan betul...tapi ramai yang percaya....



Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Sila komen yang baik-baik

Anda Mungkin Berminat dengan....

Follow by Email