Isnin, Januari 16, 2012

Nota Buat Suami

Nota Buat Suami


Suamiku,
Sepertimana yang kita sedia maklum dan tahu bahawa kita akan menjadi pendidik dan pelindung kepada bakal khalifah. Bakal khalifah yang masih berada di alam roh ini digelar sebagai anak. Sebenarnya diri ini tidak mengharapkan anak ini didik dengan kemewahan dan kemanjaan. Tetapi cukuplah engkau pimpin kami dengan agama tuhanmu. Cukuplah engkau tunjukkan kami jalan mendapatkan keselesaan hidup dunia dan kebahagian akhirat.

Didiklah bakal khalifah ini seawal usia kandungan, agar dia tahu bahawa dalam hidup ini dia perlu mencari redha dan kasih Allah melebihi redha manusia dan sayang manusia. Panggillah dia dengan nama-nama yang baik serta manis. Agar senang sesiapa sahaja mendengarnya. Semoga setiap yang memanggil mendoakan kebahagiaan buatnya.

Suamiku,
Sehingga kini diri ini sering merasa aman mendengar bacaan kalam Allah darimu. Walaupun suara mu tidak semerdu & selantang Munif Hijaz. Tetapi ia tetap memberi ketenangan saat gelisah. Benar lah ubat bagi jiwa dan emosi yang kacau adalah Ayat-Ayat Allah.

Ini sahaja coretan ku kali ini. Semoga kita sama-sama mencapai CINTA ILLAHI.

"Ya Tuhan kami, anugrahkanlah kepada kami isteri-isteri kami dan keturunan kami sebagai penyenang hati (kami), dan jadikanlah kami imam bagi orang-orang yang bertakwa” 
(Al-Furqaa:74)

“Ya Tuhanku, jadikanlah aku dan anak cucuku orang-orang yang tetap mendirikan shalat, ya Tuhan kami, perkenankanlah doaku.” (Ibrahim:40)

Me wif Mr.Yman & Shu...
Ingatan Drpd: Seorang Isteri

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Sila komen yang baik-baik

Teman Blogger