Rabu, Disember 07, 2011

Perkahwinan di Sibu, Sarawak



Assalamualaikum…Kali nie nak bercerita tentang perkahwinan yang berlangsung di Dewan xxx kat Sibu, serawak. Dewan ini terletak di Kg.Bandung… Sebenarnya perkahwinan nie dah berlangsung pada bulan julai lalu, tapi baru kali nie sempat nak bercerita tentang perkahwinan nie. Pasangan kali nie pun merupakan sahabat kepada sahabat.

Apa yang baru aku tengok dalam perkahwinan di sini adalah adat berebut makanan. Di mana pasangan pengantin akan duduk bersimpul dihadapan pulut kuning. Seterusnya mak andam akan membuka tudung saji. Siapa yang cepat cubit makanan dan suap pasangannya. Kira pengantin berebut makanan bukan untuk diri sendiri tetapi untuk pasangan lah kan.

Seterusnya apa lagi, nikmatilah suasana yang tak seberapa yang sempat di snap. Maklum lah nie perkahwinan sahabat kepada sahabat, maka malu lah skit hamba nak ke depan. Hihihi….so mana yang sempat je lah ek….

Tengah baca doa nie.....

Ada 2 goody beg yang aku dapat....hehehe...

Ini kak zila...from kuching.

Ini Nir...sama tempat keja dengan k.zila.

3 ulasan:

  1. Salam..kat mana nk dapatkn package hrga biase2..bajet sikit..sy org semenanjung n bakal khwin org sarawak..saratok..minta pnjelasan..tq

    BalasPadam
  2. salam, tahniah bakal menjadi raja sehari... maaf lah tak pasti pulak dkat mana nak dapat package perkahwinan dekat saratok.

    boleh try tanya FB syawal Bridal, kawan ada ambik yang nie... ni link FB nya

    https://www.facebook.com/killerToXic

    tq...

    BalasPadam

Sila komen yang baik-baik

Anda Mungkin Berminat dengan....

Follow by Email